Viktig information
Jag vill meddela att iprincip allt med denna design har jag gjort själv. Dock är grundkodningen tagen ifrån en design av blogg.se, men majoriteten av koden är min. Jag har även gjort all grafik själv. Därför är det strängt copyright, ©, på allt i denna blogg. Men tveka inte att fråga om du undrar något om designen eller annat! :) Tack för besöket!

Åsiktsinlägg; De nya Druiduppdragen

Jag har hört att det är många som avskyr/ogillar de nya druiduppdragen som kom för några veckor sen. Folk tycker att de är tråkiga, enkla/svåra och enformiga med mera. Visst, enformigt kan jag hålla med om, men jag tycker inte att de är så tråkiga. Jag tycker faktiskt bättre om dessa uppdrag än de förra man gjorde för att bygga upp ryktet med Solens cirkel.
 
Varför tycker jag det? Jo, dessa uppdrag går mycket snabbare att göra. Jag hade problem med de förra druiduppdragen, så de tog väldigt lång tid för mig att göra klart dom. Vilket ledde till att jag inte alls hade någon lust att göra dom.. Men att stänga sprickor är enkelt och det är bara en sorts uppdrag man behöver lära sig. Sen är de lätt att bara snabbt springa till en spricka under levlingsrundan. Sen gillar jag konceptet att Pandoriska väsen och magi är på väg in till Jorvik. Det gör att allt blir så mycket mer spännande!
 
Några nackdelar med de nya uppdragen? Jadå! Något som jag däremot inte gillar med sprickorna är stjärnorna. Det är alldeles för lätt att se dom, de är way to långsamma och kommer väldigt sällan upp (kan ibland stå och vänta i säkert 10 sek utan att det kommit upp någon stjärna). Jag gillade hur de såg ut samma uppdatering då sprickorna lanserades. Det blev en lite utmaning att se stjärnorna och lyckas klicka på dom i tid. Nu är det inte ens en utmaning att stänga sprickorna. Jag läste på en blogg att hen tyckte att man skulle få välja svårighetsgrad på stjärnorna, och detta håller jag med om!
 
Hur bra hade inte det varit? Att antingen välja "lätt", "medel" eller "svår"? Då skulle man kunna tänka sig att hur stjärnorna ser ut idag hade varit  "lätt" och sen hur de såg ut först hade varit det "svårt". Och sen hade "medel" varit någonstans mitt i mellan! De hade jag tyckt om iaf! Eftersom att alla tycker olika borde det finnas såna valmöjligheter.
 
Något annat jag tycker är störande är att man kan se folk när man håller på att stänga sprickorna. Jag tycker att de borde göra som med fisket, du ser inte någon och någon ser inte dig. Det är rätt störande när man har någon som håller på och springer runt framför en när man försöker klicka på dessa stjärnor. *host* Lucy? Någon? ;) Ja, ni ser själva, det är rätt irriterande när någon kommer och stegrar och har sig, mitt framför en när man stänger. (Hade dock varit jobbigare om man inte såg stjärnorna lika bra som man faktiskt gör just nu!)
Så, här har ni mina åsikter om sprickorna! Jag är väldigt intresserad av att veta vad just du tycker om detta så tveka inte att kommentera! Det är alltid intressant att läsa vad andra tycker! :)
 
Med kärlek!


Kommentarer
Postat av: Hedda *ed* Skywood

Hm, svårt det där egentligen. Jag tycker dem är jobbiga, i och med att jag inte gillar att levla mina hästar heller, hehe. Alltså, dem är utspridda, och det gillar jag inte. Kanske det beror på att jag är lat? Sprickorna är dock ganska okej att göra. Men som du skrev, stjärnorna är way to synliga (svengelska :D). Dessutom, om jag kanske har fångat ett antal stjärnor och mätaren nästan är slut, så hinner den fyllas på igen innan nästa stjärna dyker upp.

Men visst, det är lite spännande också, med tanke på vad som händer när man blir beundrad. Det vat jag dock inte ahah men man kan ju alltid hoppas att huvuduppdraget fortsätter!

Förresten. Jag är bara neutral (lat var det ja!!).

// Hedda

Svar: de där med att mätaren fylls upp för det är så lång tid mellan stjärnorna stör jag mig oxå på! Jag tror att man kommer komma upp i samma som Solens cirkel, Alltså en under beundrad :3 När ska vi gå och bli beundrade med Solen lixom? xD
Sally 'Sal' Lightbridge

2013-09-13 @ 21:01:30
URL: http://Skywood.blogg.se
Postat av: Klara Diamondrock

Jag tkr också att det är jobbigt att när man typ inte har nått kvar tar det tid för nästa stjärna dom är för lätta att ta en sak tkr bag är lite jobbig dom är utspridda och sen ska man hela vägen till vd

Svar: Ja, det är lite jobbigt.
Sally 'Sal' Lightbridge

2013-09-15 @ 19:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback