Viktig information
Jag vill meddela att iprincip allt med denna design har jag gjort själv. Dock är grundkodningen tagen ifrån en design av blogg.se, men majoriteten av koden är min. Jag har även gjort all grafik själv. Därför är det strängt copyright, ©, på allt i denna blogg. Men tveka inte att fråga om du undrar något om designen eller annat! :) Tack för besöket!

Designer

Igår så upptäcktes det att flera personer hade designer som var mycket, mycket lika Amanda Lightfields rosa design. Den är väldigt vacker men det förstörs när folk kopierar den rakt av. Jag har ingenting emot människorna i fråga, då jag inte känner dom. Men jag anser att om man inte kan komma på och designa en egen design, borde man inte blogga över huvud taget. Det är så tråkigt och så dålig stil mot "orginalet" när man kopierar andras arbete. Visst, man kan inte ta patent på en viss färg eller ett teckensnitt osv, men när det är flera saker som är iprincip exakt lika har det gått för långt. Klart man ska kunna ta inspiration av andra, men då tycker jag att man kan kommentera dennes blogg och fråga om man får göra som den personen på en viss grej.
 
Det finns något som heter copyright-lagen eller snarare Lagen om upphovsrätt. Den kan ni läsa om här.

Jag vill påpeka en gång till att jag inte är arg på någon enskilld person. Men jag vill ändå ventilera mina åsikter i denna fråga. Det är otroligt viktigt att vi respekterar varandras arbete så vi kan undvika sånahär konflikter i framtiden. Och är det inte lite roligare att ha en design som du gjort helt själv? Då har du ett arbete att vara stolt över, och som folk tycker är snygg, den känslan.
 
Ni får gärna kommentera vad ni tycker! Alltid intressant att läsa om andras åsikter. :)
 
Med kärlek!


Kommentarer
Postat av: Tiff ;3

Jag hade blivit så sjuuukt arg, Särkilt om man arbetat med den i dagar. Så kmr någon och bara TAR den utan att säga de. Om personen hade frågat först, då hade jag förstått. Men i detta fall hade hon inte de...

Svar: Jag håller med dig. Vet inte vad jag skulle göra om jag såg någon som hade min design.. Och som jag skrev, fine om man fråga först, men gör man det inte får man räkna med skit om man blir upptäckt. Tyvärr.
Sally 'Sal' Lightbridge

2013-08-12 @ 14:30:30
Postat av: Matilda Greenstone

Jag tycker det värsta är att de som kopierat blir så förbannade och nekar. Liksom, säg förlåt och sanningen så kanske det löser sig istället för att tjafsa mot det! :3

Svar: Ja, men de flesta vägrar ju inse att de gjort fel. :(
Sally 'Sal' Lightbridge

2013-08-12 @ 17:37:28
Postat av: Aria Queenbrooke

Älskar din simpla, men färgglada design :D
Stilren och proffesionel! *stav palla googla*

Svar: Åh! Tack! Vad glad jag blir! :D
Sally 'Sal' Lightbridge

2013-08-12 @ 18:42:06
URL: http://queenbrooke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback